Thy Pinsekirke støtter

Tabitha og Torkild Jensen,

bosat i Tanzania arbejder efter visionen:

”At give børn en forståelse af at de også er vigtige i Guds øjne.
At hjælpe mindre menigheder i at nå de unåede.
At støtte pastorer der gør et pionerarbejde og hjælpe menigheder økonomisk med færdiggørelse af
påbegyndt kirkebyggeri.
At tage sig af faderløse med hjælp til skolegang.
At hjælpe enker og ekstremt fattige familier.
At formidle nødhjælp.
At bygge skoler.”

Tabitha og Torkild er utrolig hjertevarme og taknemmelige mennesker, og vi glæder os over at
kunne støtte op om deres arbejde.

Vil du vide mere, sponsorere et hjertebarn eller læse nyhedsbrev, se  https://mission-tanzania.dk/

Miro and Marta Toth

Slovakiet

Miro & Marta Toth et præsteparet bag Kristus mestu, med lokationer fordelt i den sydvestlige del af Slovakiet. Miro har følt sig kaldet til kirkeplantning, i et land der efter kommunismens fald ikke havde mange kirker. Da Matha og Miro I 1997 blev gift, started de den første menighed i Nove Zamky. Et årti senere flyttede de til Nitra, hvor de planted endnu en kirke. Herudfra sprang flere lokationer og menighedsplantninger. Det er også her de står bag Gateway College, den første åndsfyldte bibelskole I Slovakiet.

Miro og Marta er involveret i hhv. kvinde og mandekonferencer, vækkelseskonferencer og lederskabskonferencer, samt netværk for kirkeledere. De har nu også kirkeplantning i Budapest, Ungarn.

Vi har gennem flere år haft glæde af at have besøg af Miro og Marta, blandt andet på vores kirke camps.
De har et hjerte for menighed, og en hjertevarme og tro der smitter. Vi er glade for som kirke at kunne stå bag dem i deres arbejde.

Vil du vide mere kan du følge Miro og Marta på facebook.

Ungarn

Missionsarbejdet i Ungarn, som støttes af Thy Pinsekirke omfatter

• Menighedsplantning
  • Bibelskole

Nøglepersonen har i flere år været Chapa Tenkely, som igennem mange år har haft en tæt kontakt til lederskabet fra Thy Pinsekirke. Desuden følges op på denne mission via regelmæssige missionsture til Ungarn ved Allan Kozma.

Vil du vide mere, kontakt da Allan Kozma på allankozma@thypinsekirke.dk

Rumænien

Vali og Mara (Vasile Vasilica Vali) er en lokal præstefamilie, som leder en relativ ny menighed i Trian. Det er et område hovedsagelig med Roma befolkning, og der bliver mennesker frelst, døbt og tillagt menigheden. Thy Pinsekirke kender dem via Karin og Esben Rokholms arbejde i Rumænien.

Thy Pinsekirke støtter desuden lejlighedsvis projekter fra bl.a.

AKO (Aktive Kristnes Omsorgsarbejde)

• Thy Pinsekirke foretager støttende indsamlinger af penge og tøj ved behov
  • Flere af kirkens medlemmer er frivillige medhjælpere ved AKO’s arbejde i Øster Vandet

For yderligere information kontakt https://www.ako.dk/